Mitäkatolinen kirkko opettaaAfterlife koirille ?

Raamattu kirjoitettiin ihmisille pelastuksen . Se ei sisällälopullista vastausta koskientuonpuoleisessa koiria . Aihe , onko koirat ja muut lemmikit mennä taivaaseen on kuitenkin ollutkiistanalaista katolilaiset ja muut kristityt kautta historian . Lemmikkieläinten omistajat voivat lohduttautua Raamatun jakeita ja opetuksia katolisen kirkon johtajat , jotka viittaavat koirat ja muut lemmikit todellakin jakaaikuinen kuolemanjälkeisestä elämästä taivaassa ihmisiin ja Jumalaan . Katekismuksenkatolisen kirkon

katekismuksen katolisen kirkon on virallinen oppikatolisen kirkon . Se oli kirjoittanut piispat , teologit ja muiden asiantuntijoidenkatolisen uskonnon . Katekismus ei annasuoraa vastausta koskientuonpuoleisesta koiria , mutta se sisältääosan, joka mainitsee niitä erityisiksi Jumalan silmissä . § 2416 ja1992 katekismuksen katolisen kirkon valtiot " Eläimet ovat Jumalan olentoja . Hän ympäröi heidät hänen kaitselmuksen huolellisesti . Niiden pelkkä olemassaolo he siunaavat häntä ja antaa hänelle kunnian . "
Paavi Johannes Paavali II

paavi Johannes Paavali II jaettua rakkauttaan eläinten maailmaan . Hänen rakkautensa eläimiä näkyy hänen 1990 puheessaan mainitsematfransiskaani Lähetystyö Sisters ofSacred Heart , kun hän sanoi: " Eläimet hallussaansielu , ja miesten täytyy rakastaa ja tuntea solidaarisuutta pienemmät veljet . " Paavi Johannes Paavali II myös sanoi eläimet ovat " niin lähelle Jumalaa kuin miehet ovat . "
Veli Jack Wintz , OFM

TutkittuaanRaamattua jakirjoituksia St . Fransiskus Assisilainen ,pyhimys eläimiä , Veli Jack Wintz , OFM , tuli siihen tulokseen, että koirat ja muut eläimet jakavattuonpuoleisessa taivaassa ihmisten kanssa . Yksi syy hänen uskovansa tulee tutkimuksenGarden of Eden . Jos eläimet jaettuelämän ihmisen kanssaparatiisi Eden , niin miksi he eivät jaatuonpuoleiseen taivaaseen ihmisten kanssa ? Toinen raamatullinen esimerkki Wintz antaa joka viittaatuonpuoleiseen koirille ja muille eläimille ontarinan Nooan arkki . Genesis 9:10-11 Raamatun Jumala lupaa koskaan tuhota kaikki lihassavesillätulva . Munkki Wintz syistä, että Jumala ei sulje poiseläimiä, mutta ne mukaanlupaus koskaan tuhota netulva , mikä viittaa siihen , että Jumala aikoo säästää sekä ihmisille ja eläimille samankaltaisia.
Raamatun jakeet

katolinen Raamattu sisältää jakeita, jotka puhuvat eläimet , joka voi tarjota mukavuutta ihmisille jotka ovat menettäneet rakkaan lemmikkejä. Luke 3:06 sanoo " ja kaikki liha on näkeväJumalan autuuden . " Isaiah 11:6-9 mainitsee eläinten taivaassa . Saarnaaja 3:18-21 sanoo miesten ja eläimillä onsamaan hengenvetoon ja että ihminen ei oleetulyöntiasema eläimiä . Siinä todetaan myös, että ihmisillä ja eläimillä kaikki " menee samaan paikkaan . " Luke 12:06 mainitsee, että edes varpusta " unohdettu Jumalan edessä . " Revelation 05:13 mainitsee kaikki olennot ylistää Jeesusta .